人気ブログランキング | 話題のタグを見る

写真サイトです。

アップルパイ

D君がアップルパイを作りました。彼は時々とても凝った料理をするのです。これも、パイ生地から手作りしたものです。添えてあるのは、同じく彼の手作りのチョコレートアイスクリーム。数年前にドンビエというアイスクリーム作り器を買って以来、いろんなフレーバーを試しています。私は全然手伝わず、食べるだけです。
My husband made an apple pie. He sometimes does very complicated cooking. He made this pie from scratch. Beside the pie is the chocolate icecream which was also made from scratch. He has been making icecreams of various flavours ever since he bought an icecream maker. I never help, and only eat the result of his experiments.

なお、パイにアイスクリームを添えるのはカナダでは割と伝統的な食べ方で、イギリスでもそうします。普通はバニラが多いし、ホイップクリームだったりもします。
It is quite traditional in Canada to serve pie with icecream. It is so in England as well. Usually it is vanilla icecream, and sometimes whipped cream instead of icecream.

ちょっとびっくりしたのは、チェダーチーズが上にかかっている場合があることです。アップルパイにチーズ?と思いましたが、食べてみると結構おいしかったです。うっすらした塩味がリンゴの甘みを引き立てているし、考えてみたらパイ生地のバターだって乳製品です。
I was surprised when I saw apple pie with chedder cheese. But it was pretty good when I tried it. The slight saltiness went well with the sweetness of the apple. Butter in the pie crust is made of dairy, after all.

味覚なんていうのは慣れの問題でしかないのです。さて、皆さまはおそらくパセリうどんを召し上がったことはないと思いますが、私はあります。以前、台所でうどんを作っていたら、ルームメイトが「ヌードル・スープね。スープならパセリがいいわよ。ほら、たくさんあるから使いなさい」と言いました。彼女にとっては、スープというのはこの世に一種類しかないのかもしれません。せっかくのご好意を却下するのも申し訳なかったので、私は意を決してパセリうどんを作りました。お味のほうは、、、パセリの味がしました。
Sense of taste is, after all, the matter of getting used to. I assume none of you ever tried parsly udon. I have. When I was making udon, my roommate said 'Oh, you are making noodle soup. Parsley is good in soup. Here, there's a lot. Put some in.' For her, there must be only one soup in the world. I felt bad turning her down, so I made parsley udon. It tasted like... parsley.

しかし、私は思うのです。もしもうどんにはパセリを入れるものだと思って育っていれば、「パセリのないうどんなんて」と思うようになるかもしれません。そういうものなのです、人生は。皆さんもぜひ今度うどんの薬味にパセリをお試しください。ネギよりおいしいと思う人もいるかもしれません。
However, I have a thought, that if I had grown up thinking that udon is surely to be served with parsley, I might have formed the belief that udon without parsley is unthinkable. This is life, I would say. Please try parsley with your udon next time. You may like it more than green onion. Who knows?
アップルパイ_c0110677_14304363.jpg


アップルパイ_c0110677_14313929.jpg
by ammolitering3 | 2009-01-02 14:32
<< ドラゴンフルーツ 大雪 >>



ときどき更新します。ときどきご覧ください。