人気ブログランキング | 話題のタグを見る

写真サイトです。

リサイクル陶器

リサイクルしたガラスというのはよく見聞きしますが、リサイクルした陶磁器というのは初めて見ました。日本製です。焼き物は好きですが、私はどうもあんまり才能がないようです。かつて実家の近所の短大で焼き物の公開講座を取ったことがあります。母も一緒に受講しました。母は二回目でしたが、一回目に取ったときに作ったコーヒーカップからは水がもれていました。笑っていたのですが、自分でやってみたら私も母の腕前と変わらないことを痛感しました。こうして私は安易に人をあざ笑ってはならないという人生の教訓を学んだのでした。
Recycled glassware is common, but I had never seen or heard of recycled ceramic. This one is made in Japan. I like ceramic wares, but I'm not very talented in the making of one. Once I took a course at an adult school in my hometown with my mother. It was the second time for her. The coffee cup she had made in the first course leaked. I had been laughing at her, but then when I tried making one myself, I realized it is much easier said than done. My skill was as pathetic as hers. I learnt an important life lesson not to be in a rush to laugh at someone.
リサイクル陶器_c0110677_12385254.jpg
by ammolitering3 | 2010-04-13 12:49
<< 雨ざらしのカナダ ヤギの味 >>



ときどき更新します。ときどきご覧ください。